dr. martens

alltså åh kan knappt fatta det. idag när jag var iväg på stan med mamma köpte hon ett par dr. martens till mig! har velat ha dessa skorna länge, men då de är ganska dyra har jag inte sett det som möjligt.. men nu har jag ett par!! är så glad, tack mami 
 
tack så mycket för era fina ord som trillat in under dagen, ni anar inte hur mkt det betyder! 

morgonstund har guld i mun

torsdagen den 31 oktober 2013 börjar bra. jag börjar dagen med att äta den godaste gröten med kanel och sylt, spetsad med clementiner och basilika blad. en kopp earl grey ur min favorit-te kopp (fyndad för 5 kr!!) och en skål med vaniljsås utgör min frukost. allra helst läser jag lite i en bok samtidigt som jag mumsar i mig min goda frukost och sedan gör jag mig klar för att gå ut på stan med mami. 
 
 
 

dagens

idag går jag klädd i; favorit-kjolen från h&m, strumpbyxor (härlig höstfärg!!) från lindex, tröjan är från ginatricot och under den har jag en skjorta/blus med krage från bershka. halsbandet köpte jag för längesedan på ur och penn - ugglor såhär i hösttid är perfekt! kram

slutet är också början på något nytt

första inlägget, tänkte börja med att berätta om tre saker jag gillar att göra - bara för att ni ska kunna lära känna mig lite. 
 
1)
välja kläder, även då stressen att jag snart måste springa till bussen gnager i mig om morgonarna, älskar jag verkligen att välja kläder. att testa olika kombinationer, gärna annorlunda som jag själv trivs i. gillar att känna att jag försöker skapa min egen stil och att den är unik.
 
2)
dricka te, i alla dess smaker och former; grönt, svart, vitt, earl grey, lundablandningen, mango jambo, irish cream, indian chai... en kopp te passar perfekt oavsett vilken tid det är på dagen; morgon-te, förmiddags-te, eftermiddags, kväll & ja till och med natt-te. dessutom är det nyttigt och bra och bara så himlans gott! 
 
3)
lyssna på musik, det är det som får mig att må bra, som får mig att uppskatta allt runtomkring mig och det som får mig att bli lugn. att lyssna till toner av håkan ur favo-hörurarna (på bilden ovan) är vardag för mig.
 

► S U P E R N O V A