håkan-peppen är igång!!

om exakt en vecka befinner jag mig i götlaborg med två fina vänner för att tillsammans se bästa bästa håkan. för mer än ett halvår sedan (typ) bokade vi biljetterna till konserten och nu är det snart här, hur snabbt har inte tiden gått!? jag är så himla pepp och taggad på eufori, skratt, tårar och leenden!
 
och denna vackra skapelse tänkte jag ha på mig på konserten, lite sådär håkan-igt. tror den kommer bli überfin faktiskt. en liten parantes är dock att kragen är mörkblå och inte svart HAHA, bara på grund av min fantastiska (host) redigering får den en lite felaktig färg. men aja, vad gör det om 100 år? om ni ser mig där, säg hej!! nu fortsätter peppen och en ny dag väntar (haha HEY positiva tankar). kramar

poddar.

för ett tag sedan tipsade min fina brevvän nora mig om att börja lyssna på diverse olika podcats. och åh! vad mysigt det är! när en känner sig lite ensam, vill höra goda tankar, råd eller pepp är poddar verkligen hur. bra. som. helst. älskar att höra två (eller flera) röster diskutera massa, både viktiga och jobbiga ämnen. känner verkligen hur jag själv, blir mycket klokare av det, får ett bättre perspektiv på saker och ting och njuter. en känner sig aldrig heller ensam med en podd i öronen. 
 
mina två absoluta favoritpoddar är: sandra & michelles (till vänster) och mathilda och andreas (till höger!). älskar hur båda dessa poddar ger så mycket bra tips, tankvärda diskutioner, skratt och pepp. hur bra som helst!
 
HÄR kan ni hitta sandra & michelles och HÄR kan ni hitta mathilda & andreas. gå in och lyssna nuuu! puss

en dos linnea henriksson.

under dagen har jag vandrat runt i skogen, förvirrad. orienteringen gick inte riktigt som planerat och det hela slutade med att vi gick utanför kartan, tur som det var hittade vi tillbaka för en välförtjänt lunch. nu är jag hemma igen och peppar ledigheten (fyra dagar yeyy!!), lyssnar på en gosig pod & redigerar lite gamla bilder!
 
lite gamla bilder på ingen mindre än superduperbraiga linnea henriksson! de är från lundakarnevalen för några helger sedan och tycker ändå att det ger lite härlig konsertpepp! håkan om 10 daaagar (ber om ursäkt för lite tjat om det, men peppar så mkt!!) älskar föressten färgerna i denna bild hihi.
 
ännu en härlig bild på linnea, hur babe får man va liksom?! det var en så bra konsert faktiskt, härligt med såpbubblor, dans och blå himmel. dessutom var det hela med fina vänner vilket gör allt bättre!
 
älskar dessutom hur hon ändrade kläder allt eftersom konserten gick, så rolig grej juu! nu ska jag ladda upp för mini-lovet; måla naglarna, städa lite på rummet, fixa ihop lite middag och lyssna på musik. kram
 
 
 

snart, snart!

hej vänner. först, ska jag ursäkta för lite dåligt bloggande, trots saknaden på inlägg verkar det ju dock som att några fortfarande kikat in: gör mig såå glad! i alla fall, har haft fullt upp med den sista slutspurten i skolan, träffat fina vänner, skrattat, fotograferat och ätit (typsikt mig heheh). annars har jag lyssnat på håkan (konsert om 11 dagar!!). men så kan de va (=mitt nya favvouttryck). tänker ta och bjuda på tre bilder från idag:
 
1) dagens klädval, blev faktiskt himla himla nöjd!! kjolen är ny och kommer från cubus (hur fint är det inte med vit kjol på sommaren?!), tröjan är från ginatricot sedan länge, halsbandet är mormors gamla hihi & dr.martens på fötterna! prima prima fint klädval denna tisdag till ära.
 
2) det var cirkus massa sol + lite moln + väldigt underbart väder! minus den hemska vinden, nej usch (en hatsak med skåne, så så mycket vind). vad gör en på bättre humör om inte vädret!?
 
3) belöning. idag skrev jag mitt sista prov för denna terminen (SÅ SKÖNT JAG DÖR) och därför bestämde jag mig för att traska till (kära) coop och handla lite dumle nomnom, detta mumsar jag på ikväll! pussar

 
 
 

ny design!!

som ni förmodligen märker, har nu bloggen ett helt nytt utseende (nästan!!), en lite fräschare, ljusare och snyggare design helt enkelt! om något, mot förmodan, ser konstigt ut klicka f5 eller cmd + r eller skriv en kommentar. jag är jättenöjd (älskar framförallt maten på bakgrunden) och det känns som en härlig nystart!!
 
vad tycker du om den nya designen? (oj vilken inception det blev här vaaa!)

festis bästis?

under dagen har jag suttit instängd i ett varmt klassrum, där jag och mina kompanjoner i na1a gjorde vårt nationella prov i matte 2c (om ni ville veta alltså). utanför är det tjugosju grader och stekande sol (minst sagt!) så att sitta instängd i klassrum en dag som denna är ju knappast min favoritsysselsättning. i alla fall, hade jag med mig en liten bästis (festis) idag på provet, för att orka tänka helt enkelt. det var också den första gången jag smakade denna goding!
 
festis med smaken av hallon och citron, jag rekomenderar den starkt! både syrlig, söt och uppfriskande god!!
 
älskar färgen på drickan & festis nya ettiketer samt flaskor är det ju inte något fel på heller, hur fina?!
 
detaljer, detaljer - detaljer everywhere. heheh. nu ska jag peppa vidare, imorgon är det fredag vänner, njut av det fina vädret, ta hand om er och drick festis!! ps. en liten överrasknig dyker upp på bloggen imorgon ds. kramar
 

guldkorn i bloggvärlden.

vi alla kan nog konstatera att vi läser bloggar för att ha en god läsning. dessvärre kan vi nu alltför ofta beskåda bloggar vars största innehåll är hets till bantning/träning samt ett onaturligt utseende. det gäller att hitta de riktiga guldkornen i bloggvärlden och inte irra sig blind bland alla bloggar fulla av krav. hitta bloggar som verkligen ger en något när man läser dem, som peppar och inspirerar, på ett hälsosamt sätt.

 

därför har jag och korven vilma handplockat några bloggar vi skulle vilja hänvisa till. detta är  grymma bloggar, det vill säga en riktigt god läsning av en grym och stark människa utan några krav:

 en flicka som är stark

 egoinas

epicfail

niotillfem 

 coffeeworld

 josefines

♥ miixx
 
 
 

karnevalspepp!

i lördags var jag som sagt på lundakarnevalen här i lund med mina fina frendos och det var verkligen supermysigt!
 
karnevalsreceptet såg ut såhär:
- karnevalskorv med ketchup & pepsi (nomnom, pepsi dåå)
- en timme linnea henriksson = dans, sång, glitter, bilder & pepp
- såpbubblor i mängder (vad är festivaler utan såpbubblor liksom?)
- en timme movits! (med små mängder dans & stora mängder publikkaos)
- besök på områdets många fina bajamaja.se (hrm)
- fika i botaniska trädgården
- karnevalståget
- skratt
= en superdupermegabra (moget, emma, moget) karneval! 
 
 
lilla jag innan jag åkte in till lund, jag hade på mig mina runda, übercoola solglasögon (heheh vem känner sig inte cool i solglasögon liksom!?) jag får dessutom ursäkta min utväxt: detta ska åtgärdas snarast!
 
vädret var på vår sida och med skinande sol och cirkus tjugo grader var det perfekt karnevalsväder.
 
jättefin karnevalsskylt.
 
fina linnea blåste festivalbubblor, så härligt! & åh vad bra hon är. <3
 
här är hela gänget, min fina friendos. linnea, ulrika, johanna, vilma (omg hur fint är inte hennes hår!?) & wille. (gubben brevid är en karnevalsjobbare som vi tyckte var sååå cool att vi var tvungna att ta en fanbild!!)
 
de flaggade hur fint som helst. blir alltid så himla glad när jag ser pride-flaggor, hur världen långsamt men särkert börjar acceptera allas läggningar. det värmer verkligen i mitt lilla hjärta. 
 
underbara ljusslingor hängde runtom om hela karnevalsområdet, sån mysfaktor!
 
sedan var det musik-dags och vi såg ingen mindre än linnea henriksson (som nämnt!) & det var himla bra och peppande.
 
hur himla snygg är inte denna människan? och hur begåvad? så sjukt underbart att dansa till lyckligare nu och le sitt största leende, så fint var det. min karnevalsdag var toppentoppen, blev fylld med alldeles lagom mycket pepp och nu är det minsann inte långt kvar till håkan och sommarlov. puss
 
 
 
 
 
 
 
 

lundakarnevalen.

i år är det dags för lundakarnevalen!! för er som inte vet vad det är: det är som en liten minifestival, på ett begränsat område med olika teman, aktiviteter, mat och artister som hålls vart fjärde år här i lund. självklart ska jag dit och det ska jag idag, med några vänner och jag tror att det kommer att bli överroligt (har inte varit på karnevalen innan, så ska bli himla spännande!). igårkväll var jag hemma (pga ont i halsen) och förberedde samt peppade inför karnevalen!
 
här är min biljett till karnevalsområdet, som ligger bakom domkyrkan! en kan också köpa ett band för hela helgen, men tyvärr har jag så mycket prov och läxor nästa vecka, så jag måste tyvärr plugga (=life of a naturare!)
 
yey, årets tema är futural, alltså framtiden! med allt från rakteter till ballonger och alla möjliga saker. ska bli så kul att se hur de har tolkat temat detta året. två roliga tolkningar är: karnevatten och karnedaler!
 
förberedde min packning, som den planeraren (& kontrollmänniskan) jag är. det allra viktigaste som jag kommer att ta med idag är: min mobil, kamera, biljetten (såklart!), plånboken, ett paraply (för säkerhetsskull), vattenflaska och mat ska jag nog kunna smussla ner också! låter som en toppen packning i mina öron. 
 
detta packar jag i min älskade tygpåse, från monki. väl-använd och väl-älskad är den, än så länge! riktigt snygg till alla klädval och praktisk, får plats med precis lagom mycket. nu ska jag göra mig klar och catcha en buss till lund! kram

världens bästa kent.

åh. vet knappt vad jag ska säga eller vad jag ska skriva, vad jag ska skriva för att ni ska förstå hur fruktanvärt bra-underbart-fantastiskt-vackert-magisk-coolt-härligt-fint det var! en kan väl sammanfatta det som att det var en av de bästa kvällarna i mitt liv, skratt, sång, klappande, tårar och lyckorus fyllde kvällen. jag är så himla glad att jag fick uppleva konserten, den var verkligen som en ljusglimt i mörkret. jag kan knappt fatta att jag ens har sett bästa kent!!
 
konserten var på mejeriet i lund, vilken är en ganska liten lokal (biljetterna slåde slut på mindre än 30 sek såå!!). i och med att det var litet, kom vi ganska långt fram och såg alldeles perfekt!! efter en spänd väntan som kändes oändlig... 
 
..hände det äntligen något! ljus mixtrade, blixtrade till, musik började att spela och in kom kent, vinkade mot publiken vilket möttes av jubel och sedan började de sjunga och spela på bästa mirage. 
 
sedan fortsatte det, minst lika bra under hela konserten! de låtarna jag tyckte var allra allra bäst live var: 999, la belle epoque, din enda vän & jag ser dig. den sista låten de spelade var den andra sidan (också så så bra!!) och sedan gick de ut. självklart klappade vi alla in dem igen och de kom tillbaka, spelade lilla ego, 747 & 999. sedan lämnade de scenen igen och jag var säker på att det var slut - men nej!! folk började klappa, stampa hur högt som helst och in kom bästa kent IGEN!! de möttes av jubel och spelade sedan mannen i den vita hatten (bästa låten någonsin!) det var verkligen så så magiskt. <3 
 
HÄR hittar ni setlisten från igår!
 
 
 
 
 

kent-dags!!

1) asdfghjkl. jag ser kent om ynka tre timmar. det enda jag kan säga just nu är: min peppnivå är skyhög & aaahhh!
2) under hela förmiddagen hade jag engelska np: läs och hörförståelse, efter en sån insats (tre timmar prov liksom) så blir man minst sagt lite trött. tur som det var räddade den sprödbakade fisken i skolan mig (bokstavligen).
3) vi hade bara en vanlig lektion efter det, vilken var matte (går ju natur, så vad annars!?) och sedan begav vi oss till botaniska trädgården i lund (superfint var det där förövrigt) för att studera löv, mycket givande och intressant (host).
4) här har ni dagens klädval, dagen till ära:
 
allt kommer från kära h&m, förutom min klocka som är från daniel wellington (som vanligt haha!!)
 
detta är det nya linnet jag införskaffade häromveckan, var redan supernöjd och nu är jag ännu mer nöjd! det är så himla fint och somrigt, verkliga sommarkänslor alltså!! nu ska jag peppa vidare, lyssna på kent och snart bege mig till mejeriet, så himla pepp är jag!! kramar

jag går ensam in i ljuset.

(gammal bild från i vintras, tycker att den är lite mysig och mystisk på samma gång hihi) när inspirationen dalar, undrar jag om ni, fina läsare har något önskeinlägg? något speciellt inlägg ni skulle vilja läsa här på min blogg, allt från mer klädval, till inlägg om tankar, känslor eller kanske pepp? skulle bli så glad om ni ville nämna något som ni vill läsa om på min blogg!! såå; vad vill du se mer av på min blogg? puss

bara skuggorna i dammet hade tid.

kent går på repeat i mina hörlurar, jag lever i längtan i konserten på onsdag, skyndar mig hem genom ett molnigt lund, regnet fortsätter att ösa ner och skrivandet, musiken och vännerna räddar mig, gång på gång. jag drömmer mig bort som alltid, till bättre tider, till tider med skratt, lyckorus och sol. jag längtar efter tider utan beskymmer, krav och måsten. för jag är så trött nu, så fruktansvärt trött. 
 
"känner ni som jag sträck upp era händer, det är fler än du och jag, som förlorat nått vi älskar i elden, fler än du och jag, som dansar för oss själva i mörkret, som om det inte fanns någon morgondag."
 
jag drömmer om vackra himlaval, sådant som jag vill uppleva i sommar. och hoppas, hoppas på att solen snart kommer hit och ersätter maj:s ständiga gråmulenhet, jag vill känna att det snart är dags att ta lov, för det är det faktiskt. vänner, det är bara fyra, fyra ynka måndagar kvar, sedan är det sommarlov. håll ut, vi klarar det. ta hand om er. 
 
 
 
 
 
 
 

minns du somrarna?

efter dagens np hade jag dunkande huvudvärk och var fruktansvärt trött, så bestämde mig för att traska hem, för att ta hand om mig själv, allt för att inte bli mer sjuk. jag har under eftermiddagen, sovit x antal timmar, lyckats få lite av mitt samhällsarbete gjort, tänt ljus, lyssnat till regnets smatter liggandes under ett varmt täcke och lyckats kasta ihop inget mindre än en kladdkaka!! här kommer lite bilder som jag lyckats knäppa av:
 
regndroppar på rutan, smatter mot fönster, när man är inomhus och varm. hur mysigt!?
 
min utomordrentligt goda och fina (!!!) kladdkaka!! jag använde mig att ett glutenfritt recept, då min bror är glutenintolerant (& jag är en snäll storasyster, ibland heheh). jag testade att smälta mörk choklad i smeten & mumma vad gott det blev!!
 
myst på sängen min i mina gosigaste och mjukaste pyjamas byxor. åh.
 
tog en fin detaljbild på tändsticksasken, som faktiskt är värd att visa hihi.
 
mums! eller snarare fokusen ska ju vara på mina iittala lyktor, som jag är så himla nöjd med! visst är de fina?
 
tack för att ni läser min lilla blogg, ni är bäst!! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

duggregn blev till solsken.

utanför mitt fönster öser regnet ner, men jag sitter inne i min säng och myser. lyssnar på kent helahela tiden. dagarna är inte så bra, men jag lever på att om ynka sju dagar ska jag se bästa kent asdfghjkl och snart är det lundakarneval osvosv. en får ju längta och hoppas efter bättre tider, så kommer de också. imorgon är det np (uppsatsbajs) och en får väl glädja sig med att jag har tre nya plagg i min garderob. 
 
 
två nya linnen, då det snart är sommar. från bikbok och h&m, för ungeför 150 kr stycket.
 
 
denna utomordrentligt fina och enkla klänningen som också kan bäras i sommar. älskar färgen, en blandning mellan grått och vitt = svart = favoritfärg = bäst!! och hur bra och skönt är det inte med klänning?!
 
puss 
 
 
 
 
 
 
 
 

diverse vykort.

i brist på annat visar jag idag ett fåtal vykort från de senaste dagarna, gillar att sammanfatta, främst i bilder vad jag gjort och vad jag ska göra. listor och att organisera saker är ju det bästa, hur ska man annars kunna ha koll på allt?! så, here we goooooo lite bilder från de senaste, lediga dagarna:
 
• det har varit jättefint väder, nästan känts som lite tidig sommar, hur underbart!?
 
• jag har klätt mig i mina favoritkläder, kjolar, magtröjor och tunna koftor!!
 
• solen har lyst in genom mina fina gardiner (heheh väderberoende eller vad?)
 
• ätit jordgubbstårta i mängder och firat vänner som fyllt år.
 
• tagit en lagom charmig bild på mig själv sittandes på en gräsplätt (folk undra nog vad jag ens gjorde!!)
 
• lyssnat, lyssnat och lyssnat på tigerdrottningen!!! och åh, vissa låtar är riktigt riktigt bra yeye. (& haft glittriga naglar!!)
 
 
 

att längta.

om att längta, längta bort till andra tider, till andra saker en ska och vill göra. själv, älskar jag att ha saker att se framemot, något att längta efter framförallt när skolan press blir alltför hård. att då längta sig därifrån till bättre tider, är helt enkelt det som håller mig uppe. jag har samlat ihop fyra roliga saker som jag längtar till idag:
 
om trettionio dagar är det sommarlov: bad, brunbrända ben, ingen press, solsken och härliga nätter väntar.
 
om ynka nio dagar är det dags för mig att se älskade kent. peppar sönder!!
 
om elva dagar är det dags för lundakarneval och åh vad jag taggar!! ska bla se linnea henriksson yeye.
 
om trettiotre dagar, alltså knappt en månad ska jag se underbaraste håkan i göteborg. <3<3
 
och sist men inte minst, om fyra dagar ska jag och mina fina vänner fira en väns födelsedag wehoo!!
ph: google.
vad längtar du till? 
 
 
 
 

en nostalgitripp.

under morgonen var jag riktigt hurtig och drog iväg till gymmet för en halvtimme på crosstrainern sedan begav mig hemåt för att fylla på med lite energi (supergröt yey!!). jag har precis duschat och nu sitter jag på altanen i solen (!!!) och håller på att installera alla mina gamla sims spel på min dator, dags för en liten nostalgitripp med andra ord!!
 
det ska bli minst sagt roligt att se hur det är att spela sims, såhär två år efter. 
 
här är ett urval av alla mina sims-spel och ja, jag var en liten sims-nörd hahah.
 
nu väntar jag bara på laddningen och sedan är det spelningsdags hihi, pepppepp!
 
pris för intressantaste inlägget på länge alltså.
 

en godare frukost.

idag har min dag börjat minst sagt bra. jag vaknade i helt perfekt tid och gav mig ut på en härlig, men ganska så tuff joggingrunda innan frukost. jag ska verkligen ta tag i min träning nu och det känns verkligen som att jag är på gång nu!! efter det gjorde jag en utomordrentligt god frukost, nämligen bananpannkakor (en ny favorit!!). snart ska jag bege mig iväg för att träffa en vän men först, lite bilder på min frukost:
 
hur gott!? mina pannkisar toppade jag med jordgubbar, sylt, socker och yoghurt. mums!
 
alltså jordgubbar, fy vad gott det är! känner att jag kommer äta huuuur mycket jordgubbar som helst i år!
 
så himla enkelt är det ju också att göra bananpannkakor. jag brukar mosa en banan, knäcka i två ägg, några nypor vaniljsocker och en klick naturell yoghurt! och det blir himla gott kan jag lova. 
 
kraam
 
 
 
 
 

till alla superkvinnor!

ångest. press. ätstörningar. ett samhälle där skönhet defineras med utseendet. att känna sig otillräcklig när samhället sätter för höga krav där du knappt får utrymme att vara dig själv. okej, let’s face it-vi alla är födda olika. och det är så det ska vara. faktumet att vi alla inte kan se ut som pinnsmala modeller måste stiga över våra som medias krav. för tänk om vi alla var lika, hur hade världen sett ut då? skönhet handlar inte bara om utsidan. det som finns på insidan, det är det som den verkliga skönheten. kanske inte för media, men för oss. vi måste ta vara på varandra och uppmuntra till att insidan är det verkliga fina med människor. än en gång är vi helt unika, både insida som utsida. tänk ändå, du är helt unik - det finns ingen, nej ingen som du och därav är du helt jävla fantastik på alla sätt!
 
“Du är vacker som du är, du måste vara som du var. Det är knappast fel på dig, det är fel hur världen är idag”.
 
 

mitt kryp-in.

i min allra kreativaste anda (host) bestämde jag mig för att städa mitt rum, bädda till sängen och tända lite ljus för att kunna ta lite bilder på just, mitt rum eller snarare som rubriken lyder, mitt kryp-in. på mitt rum spenderar jag 90 % av min vakna tid efter skolan heheh. gillar verkligen mitt rum och är nöjd med det efter att vi nu gjort om!!
 
mina väggar har jag pimpat med extremt många bilder, jag vet. men tycker om det, en massa minnen och fina fotografier från tider av glädje. och mörklila är en riktigt favvofärg för mig, iaf till att dömma på mitt rum.
 
min dator, precis på sin plats, där sitter jag för det mesta när jag bloggar. och ja, jag har en liten panda på min säng. den kommer från ikea och eftersom den var så söt och bara kostade trettionio kronor kunde jag inte låta bli att köpa den. 
 
mina fina gardiner, tyvärr blir de väldigt överexponerade men hur fint är det inte med spets gardiner!? det enda som saknas på mitt rum som jag gillar är glitter heheh, men hur får man glitter på ett rum?? (tips mottages mer än gärna). snart ska jag hoppa i kläder och åka iväg på kalas, det vankas god mat och tårta mumsmums!!
 
 
 
 

► S U P E R N O V A