innan himlen faller ner.

kents nya skiva, tigerdrottningen. åh. när ens favoritartist släpper en ny skiva, det är verkligen en underbar känsla. än så länge är mina favoriter: godhet, innan himlen faller ner och svart snö (så fin!!). något annat positivt med denna dagen är att jag nu är långledig, en fyradagshelg och härliga valborg (då våren verkligen kommit!) och dessutom är mina naglar glittriga och jag menar vem blir inte glad av glitter??
 
såhär fint blev det!! glittert gör sig inte rätt på bilden, är mycket mer skimrande i verkligenheten hihi.
 
till dessa väldigt simlpa naglar använde jag mitt glittriga nagellack från claudia (köpt på ullared yey), tycker det är utomordrentligt bra faktiskt. nu ska jag peppa vidare, tänkte göra lite kladdkaka och lyssna på kent!
 
ha en grejt valborg!!
 
 

hur jag använder rabble.

jag har nu ett litet samarbete (så pepp!) med inget mindre än... rabble!! för er som inte vet vad rabble är, så är det en app där man kan ta del av tusentals olika erbjudanden nära en! superbra erbjudanden och jättelätt att använda. vem vill liksom inte spara in pengar?? jag tänkte ta och berätta lite för er hur just jag utnyttjar rabble, hihi.
 
rabble använder jag hur ofta som helst, minst en gång om dagen (ofta fler heheh) klickar jag mig in på appen och kollar vad det finns för erbjuanden där jag befinner mig. åker jag iväg på äventyr till andra städer är det ett måste för mig att kolla upp vad för erbjudanden som finns just där. rabble är helt enkelt en del av min vardag nuförtiden, för att kunna hitta superbra erbjuanden och för att kunna spara pengar! 
 
vad jag gillar mest är att det finns alla möjliga erbjudanden: allt från mcdonalds till erbjudanden om fotoböcker, den passar alltså alla. har du inte rabble än? ladda ner den nuuu - tror absolut inte att du kommer att ångra dig. 
 
rabble används dag som natt
det är som min lilla skatt
erbjudanden som perfekta de satt
jag blir alldeles matt
av min lilla skatt
rabble i natt 
 
(vilken poet man är! host)

en summering.

då jag har varit ganska så, eller jätteså frånvarande här under den senaste veckan, tänkte jag göra en liten summering från insta. bara för att visa lite vad jag har hittat på under min frånvarande tid. först, så har jag bestämt mig att snaaart börja knåpa ihop en ny liten design (sommrigt ska det bli!!). men först, den omtalade (haha) instagram-summeringen:
 
under den senaste tiden har jag 1, gått oändligt många powerwalks både med mig själv och med vänner. solnedgången på bilden ovan är ju bara hur underbar som helst!? solned-och-upp-gångar = livet. och 2, sett solen lysa in genom mina spetsgardiner (så nöjd med de!!)
 
3, kommit på att jag kan platta små delar av mitt hår för att få lite lite mindre okontrollerbara lockar, 4 använt min svart-vit-favorit-färg-och-tröja übermycket, bland mina bästa köp alltså. invigt min jeansjacka igen igen och igen. nu är det minsann vår och jeansjacka plus gamla vita sneakers är mina nya favvosar. 
 
sedan har jag 5, varit i vackra helsingborg med fina vänner, ätit god mat och varit på mysiga tågfärder helt enkelt. dessutom 6, spenderat en hel del tid på just stranden, både brevid och på stranden, pratandes och skrattandes med vänner medan solen långsamt går ner, hur underbart?
 
♪ (tänkte införa denna lila noten så ibland, för att visa lite låtar jag lyssnar på). så ♪ godhet - kent & sing - ed sheeran. 
 
puss
 

wallflowers.

hej vänner. känner att min inaktivitet måste få ett stopp och det är nu. tiden flyger iväg och jag vill hinna andas också, för det är ju himla viktigt. jag peppar roliga bestyr med klassisar, gamla som nya vänner och längtar till valborg (då är våren här på riktigt och bjuder på fyra-dagshelg). kents nya singlar är fett bra, och jag längtar ihjäl tills hela skivan kommer, pepppepp
 
livsviktiga saker för att klara av vardagen: mobilen (självklarhet), bok (the perks of being a wallflower - uuunderbar!), hörlurar (klarar mig inte utan min musik) och provshampo/tvåler/krämer (doftar så ljuvligt ju).
 
lite mer ordning är också bra. rakt och fint ska det vara, eller?
 
välanvända och välälskade - skulle inte överlevt dagarna utan dessa.  godhet & skogarna - kent.
 
kramar

min pepplista.

nyligen skapade jag en pepplista på spotify. en lista med diverse peppande och härliga låtar. låtar att lyssna på när man känner sig lite nere, när man vill bli mer pepp på massa olika saker, allt från träning till gå upp ur sängen. tänkte ta och dela med mig av den då jag själv älskar att ta del av andras diverse spellistor. 
 
hääääär hittar ni min pepp-lista!
 

om näthat.

bland det värsta jag vet är att logga in på någon social media och se hur kommentarer med näthat och nätmobbning bara trillar in. det är så fruktansvärt att någon ens har stake att sitta hemma bakom sin datorskärm och skriva taskiga saker till någon annan. och när man ser hur mycket hat det finns i vårt samhälle och hur det sprider sig som en blixt över nätet, vill jag bara skrika av ilska.
 
ingen, ingen förtjänar att bli hatad på för sitt utseende, läggning, religion eller vad som. det kvittar ingen ska behöva bli hatad av en anonym (eller o-anonym för den delen) person på nätet. det är inte heller lätt att låta bli att ta åt sig, många är bräckliga och hat i mängder kan ta ner nästan vem som helst. 
 
folk som tillslut mår så dåligt av allt näthat och nätmobbning, så att personen i fråga tilslut väljer att ta sitt liv. då kan man ju fråga de som hatar, är de nöjda nu? när personen de hatade på inte ens finns längre. det är så fruktansvärt hemskt att folk inte kan förstå att de faktiskt sårar personer, enormt. och det är så fegt av någon, att sitta bakom sin lilla dator-skärm, helt anomym och hata på andra bara för att de vill eller bara för att den kan. 
 
usch.
 
men om du någonsin blivit utsatt för något hat på nätet, eller var som. försök, snälla försök att se förbi det. strunta i de hårda orden och för allt i världen försök att inte ta åt dig. för jag är säker på att inget av vad de har skrivit stämmer. de är bara fega och fruktansvärda som ens kan sitta och skriva sådant. du är fin och du är himla bra och tro på det, tro på det postiva folk skriver till dig, för det är det som är sant!
 
usch säger jag bara. på tal om detta ämnet, med anonymt näthat, finns det nu en jättebra serie på tv3play, trolljägarna. som söker upp just anonyma hatare och ställer de mot väggen - så himla bra!! tips.
 
 

i mina drömmars stad.

idag är det tydligen påskafton (?!) kände mig ganska överraskad när jag vaknade imorse och insåg detta, då jag inte fått någon som helst "påsk-feeling" under detta påsklovet. så får väl passa på att säga glad påsk till er och samtidigt visa ännu fler bilder på körsbärsblommor, fast denna gången vita.
 
älskar ljuset i dessa bilder, morgonljus kommer alltid att vara det bästa ljuset att fotografera i.
 
det fanns så många fina körbärsträd på den fina platsen jag hittade, perfekt foto-spot (eller nåt).
 
och här lyser solen igenom blommorna, så underbart. idag är det dessutom underbart väder, yeyey.
 
kramis

långfredags shopping.

och så var långfredagen här, under förmiddagen har jag varit iväg med la familia på en mini-shopping tur och dessutom en mycket budget en också. lite nödvändigheter införskaffades och byte av en klockrem (som jag kommer visa sen!!). dessa två finingarna fick jag också med mig hem:
 
denna goskoftan köpte jag på ginatricot, brukar inte handla där så mycket men visst kan man hitta guldkorn även på gina!! koftan är lite kortare i armarna, allmänt mysig och hur fin som helst ju!?
 
tyget är så himla mjukt och fint. jag köpte den i en liten större storlek, då jag alltid gillat lite oversize-koftor. för tvåhundra nittio nio blir den din! själv är jag himla nöjd, tror att jag kommer få bra användnig för denna i vår!
 
dessutom införskaffade jag mig dessa fina, enkla med stilrena ringar också på ginatricot. de var på rea, så fick fyra stycken för endast fyrtio kronor, klipp!! (ursäkta mina tjocka fingrar hehehe).

älskar silver och dessutom passar det himla fint till min silvriga klocka plus svarta kjolar, toppentoppen bra!!
 
 
 
 

när körsbärsträden blommar.

då, ja vet man säkert att våren verkligen står på ingång. jag älskar när det börjar blomma och grönska om vårarna, att se de gråa och trista landskapen att förvandlas till färgstarka och fina landskap är helt enkelt det bästa med våren. och värmen förståss, att det bittrande kylan långsamt försvinner. här är lite bilder på vårens finaste blommor (enligt moi då!!)
 
älskar verkligen den rosa färgen på dessa blommor, hur underbar som helst!!
 
och på närmare håll är de ju minst lika vackra, om inte vackrare.
 
så summan av kardemumman (hahah) är att körsbärsblommor är för himla fina juu! under eftermiddagen har jag varit på äventyr i ett blåsigt, men mysigt helsingborg. smoothies, fika och fönstershoppning stod på schemat, det blev en fin eftermiddag med en massa skratt som vanligt tillsammans med vilma och matilda. <3
 
puss
 
 
 

en bättre onsdag.

förmiddagen spenderades med fina vänner på en jättemysig promenad/foto-runda/hund-promenad längs stranden. sedan var det dags för lite lunch, eller snarare en supergod brunch. vädret idag har varit helt toppen, så invigde min älskade jeansjacka!! så bra dag, här kommer lite pics:
 
här traskar rasmus med lilla bosse, som behövde rastas en dag som denna, tror att han tyckte vi var lite otåliga när vi stannade och fotograferade hela tiden, men som belöning skällde han på lite barn haha!!
 
här är min finaste vilma. finaste någonsin <3 <3 <3
 
och en supercharmig (host) bild på mina converse, gillar i alla fall de, de där skorna.
 
här traskade vi ut mot havet, det var en himla mysig promenix med perfekt väder. sådant som gör livet värt. 
 
och en liten bild på moi, iklädd min älskade jeansjacka, med håret blåsandes av en vindpust och min fina tygpåse från monki. under eftermiddagen tog jag bussen till lund för att inviga våren, med årets första glass, mums. ikväll blir det den andra filmen av vårt twiligt-marathon, mycket skratt + fruktsallad är planerat!
 
 
 
 
 
 

om musik. ♪

fick en kommentar som önskade att jag skulle skriva lite om vad för musik som strömmar ur mina hörlurar alla de gånger jag lyssnar på musik (vilket är nääästan hela tiden!!). tänkte därför skriva lite kort om vad jag gillar, några bra artister och låtar och lite annat smått och gott.
 
först, så lyssnar jag mestadels på svensk musik. tycker att det är något alldeles speciellt med musik som skrivits på svenska, dels för att svenskan faktiskt är ett himla vackert språk och dels för att jag aldrig riktigt gillat engelska. mina svenska favorit-artister är håkan hellström, kent, veronica maggio, linnea henriksson, oskar linnros med flera. 
 
andra, så lyssnar jag alltid på musik i perioder. en period lyssnar jag övervägande på tex håkan och andra nästan allt på kent osv. det varierar alltså ganska mycket, just nu är jag inne i en kent period då jag peppar inför konserten i maj! 
 
tredje, så lyssnar jag faktiskt på engelsk, eller utländsk musik också. jag gillar ed sheeran speciellt och sedan har vi ju de gamla godingarna av james blunt, som jag aldrig tröttnar på, lana del rey är också en favvis! jag har också lyssnat en del på xx och rebecca & fiona (ja de är från sverige men sjunger ju på engelska så de får passa in här!!)
 
tre favoritlåtar just nu:
 det finns inga ord - kent.
 holler - rebecca & fiona.
 13 (thirteen) - håkan hellström. 
 
 

aprilfrukost.

frukost är som sagt mitt favoritmål på dagen, framförallt de dagarna man kan ta det lugnt, göra en riktigt god frukost och mumsa på den framför någon mysig tv-serie eller med en bok i handen. imorse gjorde jag en frukost där jag kombinerade mina nuvarande frukost-favoriter. temat är nog röd hihi. 
 
dagen frukost bestod av: en kopp med liptons earl grey, en sudegsmacka med ost och paprika, en skål med naturell yoghurt med kellogs k-flingor samt jordgubbshalvor och sist och minst, ett glas hallon och blåbärs-juice. mums!
 
att äta en skål med naturell yoghurt, kellogs k-flingor och toppat med jordgubbshalvor är helt klart en frukost-favorit för mig. älskar kombinationen av den syrliga yoghurten och de söta bären. sedan är jordgubbar himla somrigt också. 
 
liptons earl grey te är mitt favorit-te all time. för mig är earl grey ett riktigt klassikt, standrad te men ändå ack så gott! har dessutom fastnat för provivas hallon och blåbärs-jucie, hur god som helst! 
 
kram
 
 
 

you and me, we are the same kind.

åh det är ju för himla skönt med lov, typsikt mig vaknade jag ganska tidigt och bestämde mig då för att dra till gymmet och träna lite, det var sjukt najs eftersom det typ vad dött där!! sedan lagade jag en god frukost och kollade på new girl. täntke ta och visa er vad som damp ner i min brevlåda häromdagen. 
 
detta lilla, eller snarare ganska stora paketet. det kommer från fujidirekt.se och innehåller en massa av mina egna bilder, utskrivna! nuförtiden har man de mesta bilderna på datorn ju, vilket är praktiskt men jag tycker verkligen det är något speciellt med framkallade bilder. 
 
och här är den lilla foto-högen, hih. jag använde mig av ett erbjudande vilket gjorde att jag ifick femtio bilder gratis, det enda jag behöve betala var portot på 39 kr! det var toppen och utskrifterna blev så himla bra.
 
och femtio bilder är faktiskt ganska många (haha jaa), skrev ut diverse olika bilder - allt från bilder med kompisar till rent "fotografiska", inspirationsbilder osv osv. nu pryder bilderna mina väggar och en fototavla har också fyllts!
 
här är ett urval av lite bilder. skrev ut en hel del från vår skidresa förra året, lite sommarbilder och lite mer inspirationsrika bilder: som koppen och mitt klädval. är superduper nöjd, tipstipstips att skriva ut sina bilder såhär!!
 
pussen
 
 
 
 

söndagsbestyr.

denna söndagen har spenderats precis som om det skulle vara skola imorgon, med plugg, ångest och trötthet. den enda skillnaden är ju att det inte är skola imorgon, utan lov. åh. för att dämpa tröttheten, ångesten och alla tankar gav jag mig ut på promenad med peppande musik i öronen. 
 
har sagt det många gånger, men säger det igen. åh vad jag älskar att promenera. det är nog mitt favoritbestyr oavsett. i min ensamhet med peppande musik i öronen, för att få bort ångest och tankar - den bästa terapin på något vis. på bilderna ovan ser ni en väg jag promerade längs och en gullig (host) skuggbild.
 
att systematiskt gå, lyssna till musikens toner, kolla sig runt omkring och att andas in den friska luften är riktigt underbart. på bild nummer ett ser ni mina skor och på bild nummer två en massa fina körsbärsblommor som förövrigt börjat blomma mycket nu! ska ge mig ut under veckan för att fotografera de skönheterna!!
 
när jag kom in efter min promenad behövde jag till påfyllnad med energi. så kastade då snabbt ihop en surdegsmacka med ost, tomat och skivade rädisor, mums. himmeln, eller snarare molnen var för himla fina när jag var ute också.
     
kramis
 

mm - malmömys!

klockan tio punkt tjugofyra avgick bussen mot malmö, jag mötte upp fina vilma på bussen och vi åkte iväg till malmö, för att ha lite mm - malmömys (rubriken!!). vi var på en loppis i triangelns garage, tyvärr fyndade jag inget men det var supermysigt ändå. efter loppisen blev det sallad till lunch, mumsmums!
 
dagen började i triangels garage, där det var en så kallad baklucke-loppis! 
 
 och mina ben... samt vilmas söta sko brevid haha. idag hade jag på mina älskade docs. (<33333)
 
denna finigen myste jag med i malmö idaaag. tack för en fin dag bästisfestis. <3
 
och en bild på fina malmö, när vi väntade på bussen. det var huuuur fint väder som helst idag - underbart!!
 
vad hittar ni på en lördag som denna?
 
 
 

lovlovlov + lite nya plagg.

heeeej!! nu har jag äntligen äntligen fått påsklov och det ska bli så himla skönt, riktigt välbehövligt! jag inviger lovet med en kopp varm choklad + grädde efter att ha tagit mig hem i regnet. på agendan senare ikväll blir det nog lite chokladmumsande och någon bra film/serie - låter toppen enligt mig. här på bloggen invigs lovet med uppvisade av lite nya plagg. 
 
1. en vit, lös och enkel topp från cubus.
 
älskar detaljerna på armarna, uppvikt är ju hur snyggt som helst!?
 
2. ett styck byxor, från dr. denim. ni anar inte hur himla sköna de är!
 
3. ett par stumpbyxor i någon slags new quality som kanske hindrar mig från att ta hål på ännu ett par? 
 
tusen kramar
 
 
 
 

diverse tisdagsbestyr.

min sista lektion idag var inställd vilket resulterade i att jag slutade tio över ett! det var superhärligt och jag kom hem tidigt, bytade om till mina myskläder (standard), gjorde massa mellanmål (för att ladda upp inför plugg), sedan var det plugg dags och nuuu är jag äntligen klar och tänkte visa dagens klädval för det var så längesedan nu!
 
byxor (!!!): carlings // tröja: zara // klocka: daniel wellington (har dock inte den på bilden) // skor: dr martens. 
 
dessa byxorna är faktiskt nya! i helgen fyndade jag dessa jeansen på carlings. de är huuuur sköna som helst, mycket mjukade än vanliga jeans så de är toppen. sedan sitter de ju himla bra också, alltid ett plus!
 
och denna bilden vill jag bara visa för mitt hår ser överlångt ut!!! har sparat mitt hår så länge nu och vill bara att det ska bli längre hihihi, ser faktiskt riktigt långt ut på denna bilden. + de fina lockarna jag hade idag tack vare att jag sov med flätor (toppenbra ju, utan värme och allt!). 
 
och en selfie, heh. lite sådär halv stelt med en hand som fråga mig inte vad den gör och lite skymt av en räls. men jag är glad ändå, igår hämtade jag min kent-biljett och jag är så glad att 2014 är året jag kommer se mina två favoriter: håkan & kent. much love. <33333 (nejmen pussar till er!!)
 

att göra en måndagseftermiddag till något bra.

igår när jag satt och tänkte på måndagen, kändes det bara grått och trist. jag och min bästavän bestämde oss därför för att vända måndagen, eller i alla fall eftermiddagen till något bra genom att hitta på något. det hela resulterade i en fika vid hamnen bestånde av mycket gott, pratpratprat och mys på biblioteket - en bättre måndagseftermiddag helt enkelt. 
 
det här bestod vår lilla fika av. aloe vera-vatten (omg så gott det var!!), kärnfria vindruvor doppade i passionsfruktskvarg och chokladbollar. nomnom gottigott ju.
 
efter att vi hade fikat utomhus vid vattnet traskade vi in på biblioteket för att värma oss lite och leta böcker. 
 
vi satte oss i denna övermysiga fönster-saken, pratade och funderade på lite bra böcker.
 
en jättesöt nalle gjorde oss mer än gärna sällskap och det var vi glada över (hahahha).
 
och jag tog lite bilder med denna fina och mycketmycket goda aloe vera-drycken! det var första gången jag smakade den idag men åh så god den var!
 
puss
 
 
 
 
 
 
 

hon känner inte igen mig.

goddag alla fina!! tänkte börja denna söndagen med en liten sådan här fråge-grej, hittade de på nätet så cred till den som har gjort dessa frågorna och så. söndagsångesten är enorm, men det hör väl söndagar till, dock är det bara fem dagar kvar till påsklov nu taggatagga.
 
Låt du lyssnar på när du är ledsen?
järnspöken - kent & jag vet villken dy hon varit i - håkan (och ja det var två men kan inte välja ok). 

 

Beroende av?
musiklyssnande, choklad, dator och sällskap. (hatar att vara ensam).

 

Vad får du oftast komplimanger för? 
eh, vet ej brukar inte få så mycket komplimanger. 

 

Brukar du skratta för dig själv?
hahah ja verkligen. skrattar alltid åt galna meddelanden, tv-serier. och gråta rakt ut för den delen också. 

 

Vad är ditt nästa mål i ditt liv?
oj, jag bara försöka ta vara på denna tiden jag har, njuta av att inte ha så mycket ansvar (än) samt att må bra.

 

Hur svarar du i telefon?
antingen "hallå" (om jag vet vem det är) eller "hej det är emma".

 

Antal timmar sömn per natt?
åtta till nio, men klarar mig på sex också, fast åtta är perfekt.

Brukar du komma i tid?
ja, de enda gångerna jag är försenad är till bussen på morgonen och det är av förståliga skäl. 

När mår du bra?
med musik, vänner, äventyr och ett klädval jag är nöjd med. 

Hur känner du dig nu?
allmänt trött, söndagsångest.

 

 

Vanligaste färgen på dina kläder?
hahah, vill inte vara så tråkig men svart trivs jag överbra i. 

Favoritdryck på morgonen?
kaffekaffekaffe. 

Är du blyg?
ja, ganska så blyg men försöker ändå babbla så mycket jag bara kan och det har blivit bättre!!

Sysslar du med någon idrott?
nepp, men jag tävlingsimmade innan, i typ fem år. måste dock komma igång med träning igen. 

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
nej, jag tror att det första ögonkastet jag "bjuda in" till något, så att man blir intresserad av hen. men inte att man kan bli kär vid första ögonkastet, för man blir först kär när man kommer till insidan, tror jag. 


en liten tack-hälsning.

en sådan här tidig lördagsmorgon vill jag bara sända ut ett litet tack till er. till er som kikar in här, kommenterar, eller inte kommenterar, er som läser mina inlägg och blir peppade, eller bara er som på något sätt gillar min blogg. det betyder så mycket för mig och min bloggpepp blir verkligen på topp när jag ser att statistik samt följare på bloglovin stiger!
 
såhär ser det numera ut på min bloglovin-sida, antalet följare har stigit mycket på den senaste tiden, så tacktacktack.
är det föressten något speciellt ni vill se mer av här? isåfall skicka iväg en liten kommentar så ska jag se vad jag kan göra åt saken. ta hand om er vänner <3

lunds superbowl.

efter dagens biologi-prov skyndade jag och mina klassisar oss till coop för att inhandla fika innan vi mötte upp finaste vilma och tog bussen till arenan, för att köa i nästan fyrtio minuter, bli beslagtagna på vår goda fika (hemskt!!) och för att sedan se lunds årliga superbowl. det var superroligt (trots fika-incidenten) och jag vill definitivt gå nästa år också!!
 
och här har ni fyra bilder från eftermiddagen, ursäkta min mobil-kamera-kvalité.. för er som inte vet vad superbowl är, så är det en slags amrikansk fotboll mellan några skolor här i lund. det var verkligen superhärligt drag, med musik, dans, maskotar (tredje bilden) och spännande matcher. tyvärr förlorade min skola, med vi vann faktiskt publik-priset vilket innebär kaka i skolan någon dag framför yeeyyy! en väl spenderad eftermiddag helt enkelt. 
 
ha en finfin helg vänner. <3

en studiedags-frukost.

idag är jag ledig från skolan, spenderar dagen med att äta goda måltider, serie-tittande, biologi-plugg, musik-lyssnande, fotograferande och skrivande. imorse gjorde jag världens godaste frukost som jag åt fram ett avsnitt av american horror story (vet inte än om jag ens gillar det, pga det är sjukt läskigt men samtidigt så himla spännande!). här har ni lite bilder på min frukost yey.
 
en skål med mild yoghurt, palúns granola (hallon & kakao), vindruvshalvor, kanel och ringlad honung över. till det åt jag en halv baugette med korv, ost och paprika. och en kopp kaffe till är ju en sjävklarhet.
 
åh, detta var så himla gott. vad som är himla bra med denna frukost-skålen är just att det innehåller så pass lite socker. jag äter helt naturell youghurt, med granola (palúns) som är helt sockerfri den också, vindruvor (fruktsocker hehe) och lite honung över för att det ska bli lite sötare. tipstipstips!
 
hittade också en baugette här hemma i våra gömmor hih, som jag delade på mitten vilket resulterade i tvp goda frukostbullar. att toppa det med paprika är himla gott. och kaffe, vaniljlatte a lá emma - mums!
 
kraaam
 
 
 

vår-inspiration.

då jag är riktigt pepp på våren (vem är inte liksom!?) så har jag börjat kika runt på en massa vårkläder jag vill införskaffa. funderat och spånat lite i fina vår-klädval och inspirerats av oändliga klädpins på pinterest. klippte ihop ett snabbt kollage med några favoriter, med sådant jag vill bära i vår. 
 
i vår ska jag satsa på att bära mycket magtröjor/kortare tröjor. helst några väldigt enkla och enfärgade, men också tröjor med fina/snygga/coola tryck och mönster. till magtröjorna ska jag matcha med antingen svarta kjolar (klassiker för mig), eller när det blir varmare shorts. vill också införskaffa mig ett par runda, svart och snygga solglasögon, färger som vitt, svart, puderrosa och blått kommer nog att dominera min garderob. matchar alla dessa vår och sommar-kläder med min finaste jeansjacka. tror nog att våren kommer bli himla fin, i alla fall i klädväg! (förhoppningsvis i allt annat också). 
 
pussen 

tidning + te = bra kväll.

tjoooo! har ni blivit lurade idag? första april juuuu. har precis avverkat lite biologi-pluggande inför provet senare i veckan, ätit middag och nu är det bloggtime (yeey!) och musiklyssnade. om en liten stund ska jag ge mig ut i vårvädret och fotografera aprilhimlen (haha) men först ska jag läsa en tidning och dricka en stor kopp te. 
 
idag ska jag bläddra lite i denna tidningen, metro mode, som kom ut för någon vecka sedan, men som jag knappt haft att kolla i än.. aja, bättre sent än aldrig! en kopp te till tidningsläsande är ju för himla mysigt också.
 
tycker att den är himla inspirerande. blir väldigt pepp på vår och vårfärger (även fast jag trivs allra bäst i svart och vitt hihi), så gillar jag färger - det ger en väldigt vårig känsla. i vår kommer jag att satsa på att bära mer vitt, vita magtröjor och kanske en vit kjol också? ska verkligen ta och överväga att bära något drömskrosa (som på ovan) - annars blir det mest tunna strumpbyxor, vita magtröjor, jeansjacka, mössa (såklart!) och convese - men det är himla bra det också. heja våren!!
 
tusen kramar
 
 

► S U P E R N O V A