inside the pocket of your ripped jeans

under de senaste dagarna har jag spenderat timmar på pågatåg, resandes med musik i öronen och med soluppgången på min näthinna. promenerat i en liten by utanför malmö, med en skrikande/skrattande kusin i handen, tittat upp mot solen och den blåa himlen men ändå hört åskurar. ätit alldeles för mycket marabou apelsinkrokant och sour cream onion chips (mina två svagheter), skrattat tills tårar med världens bästa vänner och planerat sommarlovets sista vecka. under de senaste dagarna har jag förstått att det verkligen är sommarlov nu och att det är så underbart att jag nästan sitter och ler för mig själv. detta är livet och jag är så pepp!!
 
från en av de många promenaderna jag har tagit med min lillkusin under veckan. på vår promenad gick vi igenom kyrkogården och in i kyrkan. väl inne tände vi (jag) ett ljus för en person som lämnade oss för lite mer än sex månader sedan (vi alla saknar dig, hoppas du har det bättre där du är nu ).
 
tidigare i veckan besökte jag emporia och köpte en glasskula på lilla glassfabriken, med smaken hallonsorbet och den var hur. god. som. helst. tipstips!! och en liten selfie får en ju ta och bjuda på också, innan jag klippte av det slitna på mitt hår och slingade det, saknar längden men inte färgen yey.
 
mitt kära marabou apelsinkrokant = min nya last, fy så gott alltså. hela detta chokladet mumsade jag, vilma, johanna & ullis på igår, när vi hade en liten "get-together" då vilma lämnar oss för en spontan campingresa till åre, ta det lugnt med älgarna bae (; vi blev dessutom jagade av en massa spindlar och andra stora läskiga insekter, därav flykt bilden på ingen mindre än mig själv, charmigt värre ju!
 
glöm inte att lyssna på ed sheerans nya skiva x, så gör ni mig glad heh. afire love, one & photograph är BÄST. hoppas ni gillade denna lilla summeringen listan osv, nu ska jag äta choklad och glo film. puss

en sconesfrukost.

godmorgon vänner!! ibland blir jag sådär riktigt sugen på att lyxa till det för mig själv, idag var det en sådan morgon och jag bestämde mig för att fixa en hejdundrandes god frukost, nämligen nybakta scones!! så jag ställde mig i köket, tog fram kokboken och blandade ihop för att göra de bästa av de bästa sconesen!
 
...tadaaa!! här har vi min goda torsdagsfrukost. en kopp earl-grey te, ett glas färskpressad apelsinjuice samt nybakta scones med smör och ost (syns dock inte på dessa bilder heh). riktigt gott kan jag lova!!

älskar verkligen earl-grey te, som alltid dricks ur mina bästa muminmuggar. earl grey är verkligen min te-favorit all time, så himla gott. färskpressad apesinjucie (från brämhults) är det heller inget fel på, så friskt!
 
och sist: en närbild på mina scones. de blev verkligen inte perfekta, men perfektion är inget att sträva efter (det är ju insidan = smaken som räknas HAHA) och tro mig, de var riktigt goda. nu ska jag svara på lite av era fina kommentarer, sminka mig och sedan ta buss-tåg-buss till malmö för att passa min lillkusin. puss
 
 

ett kortare inlägg.

ed sheeran har släppt en ny skiva och jag är frälst vänner, gråter så bra den är. jag återkommer när jag har hunnit smälta det hela och ska då skriva ett hejdundrades inlägg om skivan. 3 guldkorn:  låt 1 // låt 2 // låt 3 
(bilder från min tumblr)

konsten att tycka om sig själv.

att tycka om sig själv, konsten av konsten, väldigt svår men ack så viktig. men hur ska man då uppnå punkten då man faktiskt kan se sig i spegeln och känna “fan vad bra jag är!”? i många fall kan det ta tid, lång tid men tiden läker alla sår (klyschornas klyscha men så sann) och vi tror att med lite träning kan alla tycka om sig själva. för att hjälpa er, kära läsare har vi samlat ihop lite konkreta tips och trixs för att egoboosta er själva:

 

• sug åt er alla komplimanger ni får.

slänger kompisen en komplimang i korridoren, ta åt dig! Inget boostar ens självförtroende som en värmande kommentar!

 
• skriv upp saker som du gillar med dig själv.

alla kan hitta minst 10+ saker som man gillar med sig själv, det kan vara allt från att vara bra på en sport till att ha ett fint leende, allt är tillåtet ;) när du känner att självförtroendet sinar, titta på din lilla lista, det blir precis som att ge komplimanger till sig själv! det gäller att hålla fast vid det positiva, alltid.

 

• ta hjälp av dina nära och kära.

fråga dina kära vad de tycker om hos dig! ofta har man svårt att själv hitta saker med sig själv men med hjälp av folk som känner dig kan du lätt hitta dem (addera dessa sedan till listan i punkt 2!!). det kan vara allt från bästakompisen till kuratorn till fastern till föräldrarna. och ta vara på dessa människor.

 

• lyssna på musik!!

viktigaste punkten enligt oss. musik är vår livlina. musik gör oss glada. musik ger oss självförtroende. musik räddar liv (typ)

 

• umgås med personer som du trivs med.

det är otroligt viktigt att vara i ett bra sällskap, där man peppar varandra, tar hand om varandra och helt enkelt hjälps åt. har du en bekant som ständigt kommenterar saker eller är taskig? kasta personen i soptunnan nu (eller ja inte boktavligen men ja ni fattar).

 

• belöna dig själv, ge dig själv beröm.

när du har klarat av något som kännts jobbigt, kanske en redovisning eller ett jobbigt telefonsamtal är det så viktigt att ge sig själv beröm. försök tänka “vad bra gjort!” eller köp dig en att chokladkaka och mumsa på (funkar alltid!!)

 

• ta hand om din kropp och skäm bort dig själv vid behov.

med risk för att låta tjatig men att vara rädd om dig själv och ta hand om dig själv för den du är är så otroligt viktig. köp krämer som doftar choklad och ät upp din arm <3 HAHAH men typ 
 
ack så viktigt inlägg, med en liten humorisktisk twist aka emma & vilma, hoppas ni gillar't. kramar
 
 
 
 

 
 

nike training club.

denna måndagen tänkte jag ta och tipsa er kära vänner om inget mindre än en träningsapp!! jag har själv väldigt svårt att hitta motivation och komma igång med träning, men denna appen har verkligen varit guldvärd. som er lilla träningscoach måste jag tipsa er om ingen app mindre än: nike training club!!
 
det absolut bästa med appen är att det finns så mycket olika träningsprogram, där man kan anpassa sig (beginner osv) och vad ens mål med träningen är (bygga muskler, bli stark osv). dessutom pratar appen och coachar en genom hela träningen, med tips och pelagogiska videos hur de olika övningarna ska gå till. dock pratar de på engelska, men som man säger "det går att kolla på bilderna...!" så sammanfattningsvis en mycket bra träningsapp, där man själv kan anpassa det mesta och där man blir coachad av en tränare. tipstips!!

ett frosseri senare.

även idag har varit en händelserik dag för mig och min partner in crime: vilma. alltid hittar vi på lika givande och nyttiga saker, som att baka, äta glass, besöka tre småstäder och åka buss bara för att vi vill. idag var inte heller något undantag, bussresor i stora lass och glass i gigantiska lass, kan det bli bättre!?!? knappast vänner.
 
efter vårt besök i kära malmö, som bara bestod av china box, begav vi oss till kära bjärred. i byns enda affär, köpte vi tre paket glass och chokladsås. hela kalaset (bokstavligen) fick vi för bara 46 kr. OCH JA, vi betalade med enkronor. heheh svårt liv som fattig student utan studiebidrag pga underbara sommarlov. 
 
vi köpte tre smaker på glassen nämligen: vanilj och sandwich, päronsplitt och vanilj med chokladkross. ser ni sambandet?? vi ÄLSKAR choklad. detta frosseriet hjälpte ullis oss att genomleva och fy för vad gott men tusan vad mätt man är nu! ikväll ska vi ses igen och mumsa vidare = livet <33333 puss

ett midsommarklädval!

goddag/godmorgon vänner! iförrgår var det (som ni säkert vet) midsommarafton. jag hade en jättebra dag & kväll med mina fina vänner. dagen till ära bestämde vi oss alla för at klä upp oss en aning, därav har jag ett alldeles ypperligt klädval att visa för er nu. vänner, jag presenterar midsommarklädvalet 2k14, yeyey;
 
långklänning (ny!): monki // halsband: h&m // klocka: daniel wellington // ringar: ginatricot 
 
dagen till ära hade jag till och med sminkat mig med eyeliner, wow. tycker allt det är så svårt att få till en perfekt eyeliner-linje, lyckas alltid få den för tjock och med en ful vinge, ajajja ibland lyckas en!!
 
här kommer en bild på mitt nya hår, wow-faktor (eller??). som sagt var jag iväg i onsdags och la lite ljusa slingor i mitt hår och ovan ser ni resultatet. jag är nöjd förutom att jag var tvungen att klippa bort ca 2 cm pga för slitet hår i topparna, buhu. klämman jag har i håret var dessutom extra passande på midsommar!
 
för att avsluta, en närmare bild på mitt snygga halsband, fyndat för 30 kr på h&m, klipp alltså. det är superduper snyggt med stora länkar tycker jag. vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, men en får ta dagen som den kommer ju (bästa på sommarlovet!!). lyssnar iaf på kent just nu (<33333) kraamar

 
 
 
 

midsommarhälsning!!

med denna bilden vill jag bara önska er, ännu en gång en fin midsommafton!! ät mycket sill, potatis, gräddfil, köttbullar och allt annat därtill! (åh vad jag blev sugen på mat nu heheh). själv ska jag fira med mina fina friendos och ha ett ypperligt knytkalas = mumsa i mängder. ni är bäst, puss 

helsingborg.

häromdagen besökte jag och några vänner helsingborg på en spontan men mysig kvällsutflykt. det var perfekt väder och bra sällskap så det hela blev en mycket bra kväll!! vi strosade runt i hamnen, blev om inte ännu mer solfräkniga och åt en hejdundrandes kebabpizza. kameran hängde med så här kommer lite bilder från hamnen:
 
 
 
 
inga ord behövs här inte, hur vackert!? efter lite mys här, tog vi tåget hem till vår kära håla igen, borta bra men hemma bäst (eller??). idag är det midsommar vänner, så får passa på och önska er en glad sådann!! hoppas ni får en bra midsommar, dansa mycket runt midsommarstången nu va!!! midsommarpuss
 

på morgonkvisten

vissa dagar får en ta hand om sig själv lite extra och idag är en sådan dag för mig. känner mig allmänt trött och nere just nu, men med lite omhändertagning och andra aktiviteter hoppas jag att det släpper. jag började i alla fall dagen bra med en hejdundrades god frukost och new girl-tittande (åh vilket lyckopiller den serien är!)

min frukost idag bestod av: kardemummagröt toppat med fröer, mandlar, en klick äppelmos och turkisk yoghurt, ett löskokt ägg, ett glas rödbeta & blåbärs jucie och en kopp svartvinsbärs-te. mums!!
 
gröten är i grunden gjord på vanlig havregrynsgröt, där jag blandade i några kryddmått kardemumma. efter kokning toppade jag den med frö, mandel, yoghurt, äppelmos och lite mjölk. hur gott som helst. tipstips!!
 
en kopp med svartvinsbärs te satt inte heller fel, hur gott som helst. teet är från lipton och dricks självklart ur en av mina fina mumin-muggar. denna frukosten var verkligen supermumsigt och kardemummagröten är ett starkt tips!! jag komponerade ihop den själv med lite inspiration från diverse bloggar. väldigt gott, nyttigt och mättande. idag ska jag till frisören för att slinga mitt hår... (!!!) resultatet kommer senare!! puss
 
 
 

garderobuppdatering.

tjoooo! som sagt, var jag i malmö igår (och idag också för den delen) för att just, vandra runt som ett litet barn på julafton bland all sommarea = underbaaart!! idag var jag på det igen och även idag fyndade jag heh. tänkte ta och visa er gårdagens (måndagens) fynd samt dagens, enjoy vänner!
 
alla gårdagens fynd, vilka inkluderar:
• en långklänning
• ett styck silvrigt halsband
• en svart bikiniöverdal
• ett jojo-sommarkort!!
 
1) en grå, mjuk och alldeles underbar långklänning från monki. för ynka sextio kronor blev den min!!
 
2) en svart, enkel men väldigt snygg bikniöverdel, denna från cubus för bara 79 riksdaler.
 
3) ett silvrigt halsband med stora länkar (så snyggt!!) fyndat på h&m för 30 kr, gotta löve hm <3333
 
4) ett jojosommar-kort!! för er som inte är så insatta i skånes lokaltrafik, så är jojosommar ett buss/tågkort som en kan använda för att åka fritt i hela skåne, dygnet runt! det gäller dessutom hela sommaren = perf!
 
5) dagens lilla inköp, ännu ett fynd på monki (åh älskar't), denna gången, jag presenterar stolt: TRÖJAN AV MITT LIV VÄNNER. en kort, magtröja (modell som jag älskar!), i vitt oh svart (mina två favoritfärger) med inget mindre än mat på: glass, pommes, burgare och donuts - denna tröjan satt som handen i handsken & jag är så nöjd. den kostade endast sextio kronor, så det finns inte mycket att klaga på. ikväll väntar mysigt strandhäng med fina vänner enda tills solen går ner! puss
 
 
 
 
 
 

en liten tisdagslista.

denna blogglistan (eller vad man ska kalla det) lånade jag från Emmas blogg, så all cred till henne hih. 

 

Om du fick välja en magisk egenskap, vilken skulle det vara?

jag skulle välja att kunna flyga, tänk ändå så befriande, jag skulle vara fri, fri som en fågel. heh.

 

Om du fick hoppa in i en bok, vilken skulle det vara?

harry potter böckerna, helt klart. hur coolt är det inte att kunna trolla, ha sitt eget trollspö, lära sig om magi i skolan och bli insorterad i olika elevhem?? jag är och kommer alltid att vara ett litet potterhead så. 

 

Hur ser din drömlägenhet ut?
mycket vitt som bryts av med gröna växter, svart och kuddar i alla dess färger och mönster. lite såhär:

  

Samlar du på något, i så fall vad? 

fotografier som jag själv har tagit, om det ens räknas. 

  

Du vinner tio miljoner kronor, hur fördelar du pengarna?

jag skulle köpt en hel massa kläder, skor och andra välbehövligheter. kanske uppgraderat min kamera, men framförallt sparat till framtida resor och skänt pengar till välgörenhet. tio miljoner är så mycket pengar, det är en självklarhet att dela med sig till de som verkligen behövder det.

 

Vilket är ditt absoluta favoritplagg?

denna svarta kjolen (från h&m), så himla enkel, skön och snygg! vad mer ska en begära av en kjol liksom!? 

 

 

Vilka låtar önskar du att du hade skrivit?

det är så jag säger det av älskade håkan // svart snö av bästa kent

 

Du får en timma på dig att gå lös i ett stort shoppingcenter och allt är gratis, vad letar du efter?

allt som är svart, glittrigt (eller silvrigt) och vitt. kjolar, byxor, nagellack, smink, tröjor, skor osvosv

 

Om du vore en sång, vilken sång hade du varit?

HAHA men guu vad poetiskt... jag skulle nog varit tro och tvivel "om jag vore en sång"

 

 

Vad är dina topp tre på det godaste man kan äta?

choklad, sushi och jordgubbar

Om du fick återuppleva en dag i ditt liv, vilken skulle det vara?

sjunde juni 2014, dagen då jag och mina finaste såg håkan. 


bilder från dagen

heej!! under dagen har jag träffat min festis vilmatillsammans lagade vi mat (hamburgare mums!), pratade, musik-lyssnande (standard) och åkte en sväng till malmö för lite ärenden. kameran hängde med under dagen så tänkte ta och visa er lite bilder från dagen (rubriken heh). obsobs detta är mitt andra inlägg idag, duktigt va!?
 
standard, fotografipaus-på-väg-till-vilma-utav-utmattning. vackra träd vilket fall som!
 
att åka till stan utan att fika är en omöjlighet för oss, idag blev det yogiboost (nyöppnat!) och det var SÅ gott. 
 
en glad emma eftersom jag precis fått äta yogiboost, då är en minsann riktigt glad!! 
 
helt plötsligt flög det en blomkyrka från en kranbil ovanför oss, minst sagt spännande att studera! HAHA
 
en liten sneak-peak på vad jag köpte. mer detaljerade och fler bilder på det kommer imorgon, håll ut!! nu ska jag fixa lite mellanmål (mummaaa!) och kolla på en ny tv-serie-favvis: äkta människor, tipstips vänner! 
 
 
 
 
 

drömmar från asos.

i värmen cravar jag en massa sommarkläder, dock har jag en hel del redan men en kan aldrig få för mycket kläder, right?? i alla fall, kikade jag in på asos som en vän till mig tipsat mkt om hihi. & gud vad mycket fint! blev totalt nerkärad i x antal plagg och nu sitter nu och suktar, frågan är bara hur en ska ha råd!? livet är tufft som student, när man älskar kläder och mat heheh. tänkte visa lite av mina fynd:

en sommardröm, hur fin och skön ser inte denna klänningen ut? och tänk att matcha den med en klarblå, lagom festlig bomberjacka? funderar starkt på att införskaffa klänningen, så enkel och snygg.
 
en typisk tröja, med snyggt tryck och enkla färger, loveit! & new balance skor DÖR så snygga alltså.
 
ännu en bomberjacka (hur snyggt är inte det!?) med svart och vit ränder samt übercoolt tryck där bak, vad mer ska en begära av en jacka? plus en underbar, men ack så enkel, oversize långkofta: så perf!!
 
denna söta croptopen går ju bara inte att motså, hur fin som helst! att matcha den med ett par levis 501 (högmidjade, ljusa och underbara) shorts är en perfekt sommaroutfit! ska verkligen ta mig i kragen och skaffa ett par levis shorts, btw vet någon hur man uttalar levis egentligen?? tacksam för svar heheh. puss
 
 
 
 
 

lana del rey!

känner mest att jag bara MÅSTE göra ett inlägg för att hylla denna kvinna och hennes musik. och jag pratar såklart om ingen mindre än lana del rey! för ungefär ett och ett halvt år sedan hörde jag hennes låt ride för första gånger och åh, jag blev fast direkt!! lyssnade en massa på hennes då nya album born to die och nu är hon tillbaka med nya låtar och snart ett nytt album. man kan lugnt säga att jag är lika fräslt igen, fy för vad hon är bra! hennes låtar är alldeles fantastiska, min favorit bland hennes nya singlar är shades of cool. lyssnalyssnalyssnaa!! och hur jävla snygg är inte människan?? har precis tränat i 45 min och min status är död, men ska snart äta lite surdegsbröd så. det är verkligen lov nu och jag är så glad pga det! kramar
 
 

sommarloooooooov!

weeeehoooo!! idag, fredagen den trettonde (oturligt!?) fick jag också sommarlov HUR UNDERBART!? är så himla glad och lättad över att komma bort från skolans all press, prov och inlämningar, ledighet är minst sagt välförtjänat och behövligt. dagen till ära tvingade jag på mig själv en klänning (i kylan) endast för att det var avslutning, så tänkte visa mitt avslutnings-klädval yeye. 
 
klänning: h&m (jättegammal) // kavaj: ruth & circle // skor: dinsko // klocka: daniel wellington
 
 en lite närmare bild på klänningen min, tycker den är allt somrig och fin!
 
en peppig och glad emma som nyss fått sommarlov iiiihh!! ikväll ska jag sova över hos en kompis, fira in sommarlovet med en bra film samt godis mums, hoppas ni alla fått sommarlov nu! tusen pussar
 
 
 
 
 
 
 

hm kan en alltid fynda på!

precis som alla gånger jag går in på kära h&m, har jag svårt att gå ut därifrån utan ännu en h&m påse. idag var inget undantag och efter skolan (som förövrigt slutade 10.11 hehe exakt) begav jag mig till h&m för att inhandla en ny ögonbrynspenna (då min nuvarande är en liten stump). självklart så har nu sommarean börjat på h&m och jag kunde inte låta bli att köpa två saker, här har ni dagens h&m fynd:
 
den mysteriska påsen, mkt fint. 
 
innehållande en styck ögonbrynspenna i färgen blonde, pga av en liten överraskning som sker i nästa vecka (ni kan nog lista ut det hihi) plus ett isadora nagellack holografic. mycket bra fynd för 29 respektive 30 kr.
 
detta nagellacket föll jag pladask för, ett rosa och silverglittrigt nagellack: vad mer kan en begära?? glitter är cirkus det bästa jag vet och rosa + silver är ju bara för fint! nu ska jag tralla mig ner till coop (standard) för att träffa en kär vän & mumsa lite! kram ps. jag får sommarlov imorgon = UNDERBART!!!! (& helsjukt) ds. 
 

brooklyn baby

idag har instagram varit fullkomligt fullproppat med en massa folk som fått sommarlov/tagit studenten, är himla avis argh! får väl tänka på min dag imorgon (två lektioner) och sedan fredagen, då jag också får sommarlooooov!! känns verkligen underbart att få lite (mycket) ledighet och bara kunna ta det lugnt. kommer blogga en massa i sommar också hih (eller det får vi väl hoppas på?) idag har varit en bra dag, minus kattestudenterna som kom in på min skola och tutade pga deras studentdag... själv har man TVÅ år kvar ju. i alla fall, här kommer lite bilder på (enkla) dagens klädval:
 
hej muppen. klänningen är überskön & ganska fin ju, kommer från h&m! skorna är gamla och från adidas (hrm folk säger alltid att jag har så små fötter när jag har på mig dessa, kan bero på storleken 34 HAHA).
 
så fin är fållen (heter det så!?!?) på min klänning. älskar grå, perfekt blandning av svart & vit, som båda är mina favoritfärger juu. just nu lyssnar jag på lana del reys nya singlar och GUD vad bra jag avlider, långsamt. lyssna snabbt snabbt mina vänner!! nu ska jag kolla på orange is the new black (<3333). pussar

candy love: två nya!

vad gör jag om dagar nuförtiden egentligen? jag gör sommarlistor på spotify, peppar sommarlov, njuter av solen, får fräknar på näsan och brunbrända ben. åker på utflykter med klassen, planerar avslutningsfika och drömmer mig tillbaka till håkan. mitt i allt detta tänkte jag ta och visa två nya ting som jag införskaffat den senaste veckan, båda med temat rosa, men vem gillar inte rosa?! (& ja, det är förklarningen till rubriken!)
 
• victorias secret body mist: strawberrys & champagne! komiskt nog är denna inhandlad, i den lilla byn där jag bor, på inget mindre än coop! blir din för 120 kr (om du åker till coop HAHA).
• babylips: pink punch. denna är inhandlad i göteborg, nordstan, på lindex: den blir din för ynka 39 kr och återfuktar läpparna så bra, känner mig som en bebis igen med mina babylips (hahah lägg ägg emma).
 
denna doftar hur gott som helst!! hur festligt är det inte med jordgubbar & champagne liksom!? färgen är för himla snygg också. älskar verkligen vit och rosa, det blir så en sån fin kontrast faktiskt. 
 
och denna smakar hur gott som helst (HAHA creep emma) nejmen, den gör läpparna supermjuka och dessutom adderar den lite rosa färg. funderar på att köpa en röd också, bara för att det är så billigt och braa. här har ni en underbar låt, glöm inte att ta hand om er och att det snaart är lov! puss
 
 
 
 
 

från den bästa helgen, någonsin!

pga av en underbar helg med skratt, dans, lyckorus, tårar och äventyr har jag var en anning frånvarande här på bloggen, kände mest att jag ville ta in alla intryck för att sedan kunna återberätta de för er. i helgen var jag i världens bästa stad (totalt kärat ner mig HAHA) göteborg, tillsammans med två underbaringar. skälet till resan var självklart att se självaste håkan hellström. men visst hann vi med en hel massa annat också. för att beskriva helgen med några ord så: skratt, lyckorus, tårar, musik, mat, nya vänner och håkanhåkanhåkan. det var så sjukt underbart och skulle inte kunna tänka mig en bättre pre-start på sommarlovet!
 
från en av göteborgs fina gator, längs denna (& många andra) gick vi och peppade håkan på jakt efter shorts (vädret var amaziiiing) samt mat, bättre kan det knappast bli?
 
och en liten selfie är väl ett måste dagen en ska se håkan för första gången. hade på mig mina fina sjömansskjorta som jag fick i födelsedagspresent, visst är den fin?!
 
mat-dags igen och denna gången bjöds det på sushi, mumma vad gott! blir sugen bara av att kolla på bilden.
 
sedan började den långa väntan, tillslut efter mycket väntan, förväntan och pepp så började musiken spela. och in kommer världens bästa håkan hellström. den första låten han spelade var tro & tvivel: underbaaaart!!
 
och sedan vad konserten igång! vi alla sjöng tills våra röster inte höll längre, dansade tills man hade ont i kroppen och grät tills nästan inga tårar fanns kvar. lyckorus, lyckorus!! gång på gång, så fruktansvärt magiskt och underbart. cred till vilmaa för bilden.
 
hur underbart fint är inte göteborg? så nerkärad en kan bli en stad alltså!! allt som allt, var detta den bästa helgen/kvällen/dagen i mitt sjutton-åriga liv. har aldrig mått så bra som i ett publikhav, sjungandes och gråtandes till håkan. pga lite omständigheter så finns det en del saker som gör ont i mig just nu, men denna helgen kan en leva på så länge. tack för allt, håkan (tack för tårarna på kinderna, och stjärnorna på himlarna) & mina fina vänner. nu ska jag ta och äta lite middag och på fredag får jag sommarlov iiihh!! kramar
 
 
 
 
 
 
 
 

götlaborg!!

under dagen har jag och mina kompanjoner (vilma & matilda) rest till göteborg. pga en oturlig tågstrejk fick vi ta en långfärdsbuss till götet. tur som det var lyckades vi få tag på en expressbuss!! när vi väl kom fram öste regnet ner, men det hindrade oss inte att gå i cirklar på jakt efter en mataffär (ja vi älskar mat!). 
 
innan när vi åkte iväg från ett soligt lund. vi åkte redan 8.05 imorse så nu är vi trötta (mätta) & belåtna. 
 
min tredje kompanjon: resväska (den gråa) som minst sagt var jobbig att rulla på alla kullerstensgator.
 
när vi väl kom fram var det dags för en välförtjänt lunch och vad passar då inte bättre än mcdonalds?
 
nu har vi äntligen kommit hem till vårt lilla boende för kvällen och de har världens finaste ljuskrona i taket, hur fin liksom!? nu peppar vi vidare, snart ska vi ge oss ut för att träffa lite fina vänner och upptäcka göteborg! imorgon är det håkan-dags, ser ni mig säg hej okaj?? puss
 
 
 
 
 

mina nya babeeees!!

igår, efter skolan (som bara bestod av två, ganska så meningslösa lektioner) - märks det att det snart är sommarlov!? svar: JAA!, begav jag mig till en skoaffär i lund för att kika ut ett par sandaler (en kan inte gå i sneakers hela sommaren heheh). i alla fall så hittade jag ett riktigt fynd, i rätt storlek (trettiofem HAHA & ja, jag har små fötter!). här kommer lite bilderna på skorna som jag lyckades knäppa av mitt i min skokärlek: 
 
de två (obviosly!?) skönheterna!! klacken har en alldeles perfekt höjd, då jag inte vill bli för lång i de. 
 
details. details everywhere.
 
och slutligen en bild på hur de ser ut på fötterna! (naw fötter är minsann söta hehe). vilket fall som är jag superduper nöjd med dessa och kommer använda de flitigt minst sagt! förresten så är de från dinsko och kostade 299 om en ska vara exakt. hoppas ni har en fin dag! kraam
 
 
 

första juni tjugofjorton.

idag är det tydligen första juni (& hur sjukt är inte det?) tiden har bara runnit iväg, känns som om att jag nyss hade sportlov och fyllde sjutton. våren har nog gått ganska mycket upp och ner för mig, vissa perioder har varit bättre än andra (åh, är verkligen en sådan period-människa!). idag mår jag inte speciellt bra, men vissa sådanna dagar behövs också. tar hand om mig extra idag, med film, kladdkaka och under ett gosigt täcke. 
 
att längta / att längta till sommaren / till sol, brunbrända ben och fräknar på näsan / till skratt, tårar, glädje, musik, äventyr och sena nätter / till musiken, vännerna och solnedgångar / till självaste livet. puss

► S U P E R N O V A